سفیر سومالی: احمدی نژاد شجاع و خطرپذیر است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'عبدالرحمن هاش حسن' روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان ایرانی شهر دبی در امارات عربی متحده در سخنانی افزود: رفتارهای استكبار ستیز رییس جمهوری ایران باعث شده كه مردم سومالی احمدی نژاد را بسیار دوست داشته باشند.

وی اظهار داشت: ملت مسلمان سومالی از استعمار و استكبار بیزار است و هرگز با آن كنار نمی آید.

سفیر سومالی عنوان كرد كه ملت سومالی سالهاست كه زیر فشار همه جانبه از سوی دنیای استكبار قرار دارد ، اما همچنان دین و ایمان خود را حفظ كرده است.

عبدالرحمن هاش حسن معتقد است كه كشورش سالها پیش به خاطر حضور عوامل و نیروهای آمریكایی دچار خسران شده كه بروز اختلافات قبیله ای ناشی از همین حضور آمریكاییها بوده است.

وی یادآور شد: با این وجود پس از تخریب پایگاه و سفارت آمریكا در كشور سومالی، شیطان بزرگ دیگر در این كشور حضوری ندارد.

وی بار دیگر با ابراز ارادت و دوستی مردم سومالی با ملت ایران گفت: ما به عنوان بخشی از جامعه جهان اسلام از پیشرفت های علمی و مختلف ایران ، احساس غرور می كنیم.

سفیر سومالی درباره اعمال تحریمها و فشارهای بهانه جویانه غرب علیه ایران نیز گفت: ملت ایران بواسطه ایمان راسخ و باور دینی و قلبی قوی هیچ نگرانی در مقابل این تحریم و فشارها ندارد.

عبدالرحمن هاش حسن، اضافه كرد: همه اندیشمندان و شخصیت های جهان اسلام نیز بر این عقیده اند كه دستیابی به علوم نوین بویژه در زمینه فناوری های هسته ای حق ملت ایران است.

وی معتقد است كه كشورهای غربی از این پیشرفت ها علمی ایران نگران هستند و بر همین اساس سعی دارند كه در این زمینه دخالت و مانع تراشی كنند.

هاش حسن تصریح كرد: البته احساس می شود كه اروپا چندان تمایلی به قطع روابط اقتصادی با ایران را ندارد، اما آمریكا درصدد قطع همه جانبه ارتباط اروپا با ایران است.

سفیر سومالی در الجزایر در ادامه ضمن بازدید از بیمارستان ایرانی شهر دبی ، ارزیابی خود از این مركز درمانی را وصف ناپذیر عنوان كرد و گفت: وجود چنین مركز تخصصی درمانی با همه امكانات روز دانش پزشكی كه توسط جمهوری اسلامی ایران مدیریت می شود ، مایه مباهات است.

در ادامه مدیر مراكز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده و رییس بیمارستان ایرانی شهر دبی نیز گفت: مراكز این جمعیت در سال جاری و از طریق كشور امارات محموله بزرگ كالا و كمك های بشردوستانه ای به وزن 120 تن و ارزش 200 هزار دلار به كشور سومالی ارسال كرده است.

دكتر' پرویز افشار' افزود: همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در همین مدت یك محموله كشتی از كمك های انساندوستانه به وزن پنج هزار تن را به كشور سومالی ارسال كرده است.

وی اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم كه در صورت فراهم بودن شرایط، در زمینه پزشكی و درمانی در كشور سومالی اقداماتی را انجام دهیم.

خاورم 2624**1609





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: